Wednesday 2 March 2011

DATUK SERI UTAMA DR RAIS YATIM LANCARKAN KAMPUNG WIFI DI KERDAU

DESA MURNI, apa lagi KP nak kata selain tahniah buat Datuk Seri Utama Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia kerana begitu prihatin terhadap keperluan penggunaan Jalur Lebar Tanpa Wayar di kampung! Kp juga nak ucap tahniah buat penduduk DESA MURNI yang mana kampung mereka terpilih untuk dijadikan KAMPUNG WIFI....Syoknyakan....

Ini menepati saranan YAB Perdana Menteri mendahulukan rakyat dan memastikan penduduk kampung tidak ketinggalan dalam arus pemodenan dunia dihujung jari.

Selalunya kita dapati penggunaan jalur Lebar tanpa wayar ini ada di hotel-hotel, di cafe-cafe dibandar.  Tapi sekarang kat DESA MURNI kawasan perkampungan pun ada WIFI, ini akan memberi manfaat yang sangat banyak terutama kepada golongan muda dan belia.

Inilah KERAJAAN BN...cakap dan terus buat...bukan cam pembangkang asyik bercakap je....







KP teringat kata-kata Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim dalam ucapan perasmian Kampung WIFI Dun Kerdau " Kita ni ikut je kata orang dulu, dia dah sebut wayar, kita pun sebut jugalah wayar, sedangkan wayar itu perkataan orang putih. Nak sedapkan lagi jadilah wayar less"..

Kp nak ucap terima kasih kepada penulis medan-info-kita.blogspot.com kerana KP ambil gambar dalam blog beliau...Terima Kasih ye...gambarnya cantik-cantik

No comments:

Post a Comment